• Fiscaris
Bel ons 070 - 3508624
HealthFlex
×
  • Home
  • Diensten
    • Boekhouding
    • Accountants
    • Belastingen
    • Salarisadministratie
    • Onze Services
  • Informatie
  • Over ons
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Contact

Alles over debiteuren en snel je geld krijgen

Alles over debiteuren en snel je geld krijgen
30/08/2022Actueel

Debiteuren zijn je klanten en daar wil je een goede relatie mee. Slecht betalende klanten zorgen voor stress en financiële ellende. Strak debiteurenbeheer en een goede debiteurenadministratie leveren jou geld op. Hoe doe je dat? Lees in dit artikel alles over acties waardoor je snel je geld krijgt, debiteurenfinanciering, betalingsvoorwaarden en nog veel meer.

Een debiteur is een klant die een factuur van je kreeg, maar nog niet betaalde. Debiteuren staan links op je balans bij bezittingen, de activa. De tegenhanger is een crediteur. Een crediteur is een bedrijf, instelling of persoon, waarvan je de factuur zelf nog moet betalen. Op je balans staan crediteuren rechts, bij schulden: de passiva.

  • Debiteurenbeheer
  • Betaaltermijn naar 30 dagen
  • Juridische stappen
  • WHOA aanvragen
  • Faillissement aanvragen
  • Krediettermijn debiteuren
  • Debiteurenfinanciering
  • Verjaringstermijn factuur verlengen
  • Dubieuze debiteuren
  • Oninbare vorderingen

Debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer is alles wat je doet zodat je klanten jou zo snel mogelijk betalen. Voor de cashflow van je bedrijf is het gunstig als de post debiteuren op je balans zo laag mogelijk is in vergelijking met je omzet. Je hebt dan meer geld beschikbaar om je kosten te betalen. Debiteurenrisico is het risico dat je debiteur niet (op tijd) zijn rekening betaalt. Debiteurenbeheer staat letterlijk voor het beheren van je debiteuren. Goed debiteurenbeheer helpt je bij het (op tijd) krijgen van je geld en beïnvloedt dus direct je cashflow. Debiteurenbeheer begint al vóór je een overeenkomst aangaat met je klant en eindigt wanneer de factuur betaald is.

Laat je klant op tijd betalen

Met de volgende tips zorg je dat je klant op tijd betaalt:

Klanten checken

Check vooraf de kredietwaardigheid en betaalmoraal van mogelijke klanten. Zijn je klanten vooral ondernemers? Kredietbeoordelaars Dun & Bradstreet of Graydon leveren gerichte bedrijfsinformatie. Onderzoek via het KVK Handelsregister of er sprake is van een faillissement of surséance van betaling. Dan weet je of je zaken doet met een partij die geen financiële problemen heeft.

Lever je vooral aan consumenten, dan kun je vragen om een ‘Eigen Inzage’ van het Bureau Krediet Registratie (BKR). In het BKR-register staan geen belastingschulden. Het register geeft je wel een indruk van hoe de klant er financieel voor staat en of er mogelijk problemen zijn die kunnen leiden tot het niet betalen van jouw factuur.

Betaaltermijn afspreken

Leg afspraken over de betalingstermijn vooraf vast. De betalingstermijn is de periode waarbinnen het totaalbedrag van de factuur betaald moet zijn. Een betalingstermijn van 30 dagen is gangbaar bij bedrijven. De maximale wettelijke betaaltermijn is 60 dagen voor bedrijven en 30 dagen voor de overheid. De betalingstermijn vermeld je in je algemene voorwaarden, in het contract en na levering op je factuur.

Grootbedrijf moet mkb binnen 30 dagen betalen

Grote bedrijven moeten rekeningen van het midden- en kleinbedrijf vanaf 1 juli 2022 binnen maximaal 30 dagen betalen. Dat is een halvering van de oude betaaltermijn van 60 dagen.

Deze nieuwe wettelijke betaaltermijn zorgt ervoor dat jij je geld sneller binnen krijgt, zodat het niet blijft hangen in openstaande facturen. Je kunt het geld zo sneller weer voor je bedrijf inzetten.

Met deze twee tips bereid je je als mkb’er voor op de overstap naar de nieuwe betaaltermijn:

  • Deel je klanten in op grootte: Zoek uit welke klanten jouw facturen straks sneller moeten betalen omdat ze vallen onder de noemer ‘grote bedrijven’. Grote bedrijven hebben minimaal 250 werkzame personen in dienst of meer dan 50 miljoen euro omzet en bovendien een balanstotaal hoger dan 43 miljoen euro. Je klant kan je hierover meer informatie geven. Informatie over het aantal werkzame personen bij een bedrijf vind je bij KVK.
  • Pas je voorwaarden en contracten aan: Pas in je algemene voorwaarden en contracten de betaaltermijn aan voor grote bedrijven. Communiceer deze met je klant voordat je de factuur stuurt. Heb je algemene voorwaarden gedeponeerd bij KVK? Pas deze ook aan. Let op: grote bedrijven werken meestal met inkoopvoorwaarden. Vraag je klant om aangepaste inkoopvoorwaarden.

Meldpunt ACM

Ben jij een mkb-ondernemer of zzp’er en lever je aan grote bedrijven? Als je niet binnen de afgesproken betaaltermijn betaald krijgt, dan kun je anoniem melden bij het tijdelijk Meldpunt Achterstallige Betalingen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Hiermee wil de overheid zicht krijgen op hoe vaak de afgesproken betaaltermijnen van het grootbedrijf aan het mkb niet wordt nageleefd.

Eigendomsvoorbehoud vermelden

Een eigendomsvoorbehoud betekent dat je eigenaar blijft van je geleverde product, totdat de klant heeft betaald. Betaalt je klant niet, dan kun je de producten terughalen. Je vermeldt een eigendomsvoorbehoud in je algemene voorwaarden.

Vooruitbetaling overwegen

Als je klant vooraf betaalt, is je risico bijna nihil. Bij zakelijke klanten zijn er geen spelregels bij vooruitbetaling. Wel kun je bijvoorbeeld een aantrekkelijke korting aanbieden als je klant vooraf betaalt.

Lever je een product aan een consument? Dan mag je klant maximaal 50% vooruitbetalen. Meer is wettelijk niet mogelijk. Een vooruitbetaling of aanbetaling zet je in de koopovereenkomst of algemene voorwaarden. Een uitzondering is een webshop. Kiest je klant voor betaling via iDEAL, dan is volledige aanbetaling wel toegestaan. Vooruitbetaling is niet gebruikelijk als je een dienst levert aan een consument. Lever je naast de dienst ook een product? Dan kun je maximaal 50% aanbetaling van je klant vragen.

Factureren

Maak afspraken met je klant over de factuur:

  • Leg een eventuele korting bij snelle betaling vast (dynamic discounting).
  • Informeer welke eisen je klant stelt aan de factuur. Een e-factuur uit je factureersysteem, een e-factuur via PEPPOL, een pdf of een papieren factuur? Of maak het je klant makkelijk, zodat hij eenvoudig kan betalen via een digitaal betaalverzoek of iDEAL.
  • Vraag bij je klant na wat er op de factuur moet staan en op welke plaats. Denk hierbij aan een inkoopnummer, ook wel PO nummer (purchase order nummer) genoemd.

Verstuur je factuur zo snel mogelijk na levering van je product of dienst. Zorg dat je factuur correct is. Je klant kan een factuur met fouten terugsturen of te laat betalen.

Je wilt een tevreden klant, dus vlak na levering van je product of dienst kun je vragen of alles naar wens is. Een tevreden klant betaalt sneller. Houd bij welke klanten op tijd en welke klanten te laat betalen.

Wettelijk stuur je een factuur uiterlijk op de 15e van de maand na de maand dat je het product of dienst hebt geleverd. Voorbeeld: je hebt op 20 oktober je product geleverd. Je verstuurt je factuur uiterlijk op 15 november.

Klant aanmanen

Als je klant de factuur niet op tijd betaalt, kun je de volgende stappen nemen:

  • Stuur twee dagen na de vervaldatum van de betaaltermijn een eerste herinnering.
  • Neem daarna telefonisch contact op om eventuele onduidelijkheden over de factuur uit de wereld te helpen.
  • Stuur zeven dagen na de eerste herinnering een aanmaning (tweede herinnering) aangetekend per post met ontvangstbevestiging.
  • Stuur zeven dagen na de tweede herinnering een aangetekende pré-incasso per post met ontvangstbevestiging. In een pré-incasso vermeld je dat je tot nu toe geen betaling hebt ontvangen. En dat je over veertien dagen (wettelijke termijn) een incassobureau inschakelt.
  • Bel na veertien dagen nogmaals en vermeld mogelijke extra kosten per incasso.
  • Schakel na de wettelijke termijn van veertien dagen een incassobureau in. Een incassobureau stuurt je debiteur een of meerdere aanmaningen. Je klant moet deze binnen veertien dagen betalen. Een incassobureau mag geen dwangmiddelen gebruiken.

De relatie met je klant is belangrijk. De hierboven beschreven stappen en de gekoppelde termijnen zijn niet wettelijk vastgelegd. Je kunt hier dus van afwijken. Dat geldt niet voor de genoemde wettelijke termijnen bij de pré-incasso en de betalingstermijn van veertien dagen bij het incassobureau.

Betalingsregeling afspreken

Een optie is om je klant een betalingsregeling voor te stellen. Doe dat niet meteen, maar bekijk eerst of betalingsuitstel uitkomst biedt. Kan je klant onmogelijk in korte tijd de factuur betalen, spreek dan een betalingsregeling af. Zet deze betalingsregeling op papier. De regeling vervalt weer als je klant op de afgesproken momenten betaalt.

Wettelijke rente

Betaalt je klant niet of te laat, dan mag je wettelijke rente doorberekenen. Wettelijke rente bereken je over de periode waarin je klant niet betaalt nadat de betalingstermijn is verlopen. Je hebt ook recht op een standaard vergoeding van maximaal 40 euro. En op een vergoeding voor juridische kosten of incassokosten.

Juridische stappen

Je hebt alles gedaan om je klant te laten betalen, maar het is niet gelukt. Neem dan juridische stappen. Schakel een deurwaarder in. Een gerechtsdeurwaarder int voor jou de schuld bij je klant of hij spreekt een betalingsregeling met je klant af. Reageert je klant niet, dan kun je een gerechtelijke procedure starten. De deurwaarder zal je klant dan dagvaarden. In de dagvaarding staat waar en wanneer je klant zich moet melden bij de rechtbank. De rechter doet een uitspraak (vonnis) en de deurwaarder geeft dit vonnis aan je klant. Houdt je klant zich niet aan de uitspraak van de rechter, dan kan de deurwaarder beslag leggen op het inkomen of de spullen van je klant.

WHOA aanvragen

Vanaf 1 januari 2021 geldt de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (WHOA). Deze wet helpt ondernemers die door hoge schulden failliet dreigen te gaan, maar nog wel levensvatbare bedrijfsactiviteiten hebben. Het doel van WHOA is om schulden te reorganiseren zodat bedrijven daarna door kunnen gaan met ondernemen. Of dat zij zonder faillissement kunnen stoppen met hun activiteiten. Met WHOA kan er zonder instemming van alle schuldeisers een akkoord over een schuldregeling komen.

Je kunt als schuldeiser voor jouw klant WHOA aanvragen. Hiervoor schakel je een advocaat in. Je advocaat kan een verzoek bij de rechtbank indienen voor de aanwijzing van een herstructureringsdeskundige die de WHOA-aanvraag voorbereidt. De griffiekosten en de kosten voor de advocaat komen op jouw rekening. Bij een WHOA traject is het doel dat je als schuldeiser meer uitbetaalt krijgt dan bij een faillissement.

Faillissement aanvragen

Als WHOA geen optie is en je klant zo diep in de problemen zit dat hij je factuur niet kan betalen, kun je het faillissement van je klant aanvragen. Hiervoor zijn twee schuldeisers nodig. Is je klant al failliet verklaard, dan kun je een vordering gespecialiseerd indienen bij de curator. Dit heet ‘indienen ter verificatie’.

Krediettermijn debiteuren

De gemiddelde krediettermijn debiteuren, ook wel debiteurentermijn genoemd, is de gemiddelde tijd voordat je klanten je facturen betalen. Het is niet hetzelfde als de betalingstermijn. De betalingstermijn is de termijn waarbinnen je klant volgens afspraak moet betalen. De werkelijke termijn waarbinnen je het geld op je rekening hebt, wijkt hiervan af. De gemiddelde krediettermijn debiteuren is 30 tot 60 dagen. Je berekent de krediettermijn debiteuren zo:

Gemiddeld debiteurensaldo in een jaar gedeeld door je verkopen op rekening x 365.

Debiteurenfinanciering

Een hoog debiteurensaldo en een lange gemiddelde krediettermijn debiteuren betekenen dat je debiteuren vaak te laat betalen. Dit heeft invloed op je cashflow: je hebt minder geld om je kosten te betalen of te investeren. Naast de mogelijkheden om je klant sneller te laten betalen, kun je het debiteurenbeheer ook uitbesteden. Dit heet debiteurenfinanciering of factoring. Dit brengt extra kosten met zich mee, maar kan de moeite waard zijn omdat het leidt tot een betere cashflow.

Factoring

Factoring is een vorm van krediet waarbij een factoringmaatschappij je openstaande facturen overneemt. Dit kan bij sommige factoringbedrijven al vanaf 1.000 euro. Een ander woord voor factoringmaatschappij is factor. De factor onderzoekt vooraf je kredietwaardigheid. Je ontvangt direct het openstaande bedrag en je betaalt een vergoeding aan de factor. Dit is een percentage van je factuur of van je omzet. De factoringmaatschappij int de rekening bij je klanten. Met factoring verbeter je meteen je liquiditeit. Je hebt geld om direct te besteden.

Reverse factoring

Een vorm van factoring is reverse factoring. De factor onderzoekt de kredietwaardigheid van je klant. Je klant geeft een betaalgarantie af voor facturen die hij goedkeurt. De factor weet zeker dat de klant gaat betalen en schiet het bedrag binnen vijf of tien dagen voor aan jou. Meestal is de factor de financier van je klant. Reverse factoring kan interessant zijn bij grote klanten, zoals supermarkten en energiebedrijven, die normaal gesproken de gemiddelde betaaltermijn sterk overschrijden.

Kredietverzekering of debiteurenverzekering

Kies je voor een kredietverzekering dan keert je verzekeringsmaatschappij het bedrag van de factuur uit als je klant niet kan betalen. Bijvoorbeeld als je klant failliet gaat of surseance van betaling heeft. Een kredietverzekering wordt ook debiteurenverzekering genoemd. Een kredietverzekering is alleen van toepassing als je zakelijke klanten hebt. Je kiest uit verschillende vormen, zoals verzekering per transactie of per debiteur. Je kunt ook je totale omzet verzekeren, de meest uitgebreide verzekering. Doe je vooral zaken met klanten in een bepaald land, dan kun je kiezen voor een kredietverzekering per land.

Verjaringstermijn factuur verlengen

Iedere verzonden factuur heeft een verjaringstermijn. Na de verjaringstermijn hoeft je klant niet meer te betalen. Bij consumenten is de verjaringstermijn voor de aankoop van producten twee jaar. Koopt een consument een dienst of een reis dan is de verjaringstermijn vijf jaar. Bij zakelijke klanten is de verjaringstermijn vijf jaar na afloop van de uiterste betaaldatum. Herinner je jouw klant voor het einde van de verjaringstermijn? Dan gaat de verjaringstermijn opnieuw in. Dit heet stuiten.

Debiteurenadministratie bewaren

De bewaartermijn van je (debiteuren)administratie is zeven jaar. Dit geldt voor je papieren- en digitale administratie. In je debiteurenadministratie houd je alle openstaande facturen van je klanten bij. Je bewaart ook je inkoop- en verkoopfacturen. De Belastingdienst heeft op een rij gezet welke gegevens je nog meer moet bewaren.

Dubieuze debiteuren

Dubieuze debiteuren zijn klanten die hun factuur waarschijnlijk nooit gaan betalen. Je kunt in je administratie een voorziening dubieuze debiteuren aanmaken. Je boekt het factuurbedrag exclusief btw over van de post gewone debiteuren naar de post dubieuze debiteuren.

Oninbare vorderingen

Is het zeker dat je debiteur de factuur niet betaalt of slechts voor een deel, dan valt het bedrag onder oninbare vorderingen. De btw op het factuurbedrag heb je al afgedragen aan de Belastingdienst. Je kunt de btw op een oninbare vordering terugvragen . Een vordering is oninbaar uiterlijk 1 jaar na de uiterste betaaldatum.

Bron: KvK

 

 

 

Bollard staat voor u klaar!

Vind hier alle informatie

Nieuwsbrief

Vul uw email in om u aan te melden voor onze nieuwsbrief.

Financieel Specialist nodig?

Neem contact met ons op!

Nieuwsarchief

  • Zzp’er blijkt werknemer – rechtszaken leveren schijnzelfstandige geld op
  • Staatssecretaris legt kritiek Raad van State naast zich neer: wetsvoorstel box 3 naar Kamer
  • Fiscale maatregelen Voorjaarsnota 2025
  • Gebruikelijkloonregeling onder de loep: deels effectief, verbetering wenselijk
  • ZZP’ers haken massaal af na aanscherping regels
  • Waar moet je op letten bij het overnemen van uitzendkrachten?
  • Wet tegenbewijsregeling Box 3: rust of nieuwe conflicten?
  • Belastingdienst besteedt in 2025 extra aandacht aan zakelijke kosten
  • Voorjaarsnota: de fiscale contouren van het akkoord
  • Wet Vbar aangepast na recent arrest over ondernemerschap en schijnzelfstandigheid
  • De lijfrente als alternatief voor een pensioenregeling via de werkgever
  • RB voorziet tsunami aan bezwaren bij Wet tegenbewijsregeling box 3
  • Door parttime werken wordt gebruikelijk loon DGA niet verlaagd
  • Belasting op vakantiewoning stijgt: ‘scheve situatie’
  • 7 Groene beleggingsproducten weg na verdwijnen fiscaal voordeel
  • Zzp’en in het buitenland: wel/niet in het handelsregister?
  • Wetsvoorstel Tegenbewijsregeling box 3 naar Tweede Kamer
  • Definitieve forfaitaire rendementspercentages 2024 gepubliceerd
  • Hoge Raad geeft uitleg Deliveroo-arrest: ondernemerschap kan doorslaggevend zijn
  • De 10 meeste gestelde vragen over de Wet toekomst pensioenen
  • Een op drie zzp’ers zet niets opzij voor belasting
  • Terbeschikkingstelling werkruimte in woning is economische activiteit
  • Werk jij digitaal veilig? Controleer het met de checklist
  •  Personeel in en uit dienst: zo regel je dat veilig
  • Belastingdienst doet oproep: let strikter op zakelijke kosten in aangiften
  • Overzicht verschillen handhaving schijnzelfstandigheid in 2024, 2025 en 2026
  • Raad van State: wetsvoorstel box 3 ‘haast onmogelijke opgave’
  • Elke dag zakelijk rijden nog geen bewijs voor ontbreken privégebruik
  • Tweede Kamer stemt in met beperking toegang UBO-registers
  • Kamerdebat over box 3: weinig zicht op versoepeling voor vastgoedbeleggers
  • Klein geschenk: loon of geen loon?
  • Als zzp’er in loondienst, waar let je op
  • Staatssecretaris gaat door met ‘minst slechte’ box 3-route
  • Lang niet altijd beter af met werkelijk rendement in box 3
  • Vóór 1 februari 2025 voldoen aan renseigneringsverplichting UBD
  • De meestgestelde vragen over schijnzelfstandigheid
  • Modelovereenkomsten automatisch verlengd tot en met 31 december 2029
  • Gebruikelijkloonregeling in 2025: hoe zit het precies?
  • Bijtelling privégebruik auto in 2025: hoe zit het?
  • Regel einde dienstverband met een vaststellingsovereenkomst
  • De beste wensen voor het nieuwe jaar
  • Handhavingsplan arbeidsrelaties tranche 2025: handhaven zonder moratorium
  • Belangrijkste wijzigingen belastingen 2025
  • Nieuw stelsel box 3 op basis van werkelijk rendement uitgesteld
  • Fiscus en UWV zien verplichte zelfstandigen-aov niet zitten
  • Ongerealiseerde waardestijging telt mee in box 3, eigen gebruik 2e woning blijft buiten beschouwing
  • Belastingdienst verstuurt voorlopige aanslagen inkomstenbelasting 2025
  • Waarom de SBI-code van je bedrijf belangrijk is
  • Webmodule Beoordeling Arbeidsrelatie
  • Toch nog verruiming van vrije ruimte WKR 2025
  • Belangrijke waarschuwing: Vals bericht Belastingdienst
  • Helft bedrijfsleven verwacht minder gebruik te maken van ZZP-ers
  • Fiscus wijst nogmaals op verjaren box 3-aanslag 2021
  • Tweede Kamer neemt gewijzigd Belastingplan 2025 aan
  • Wetswijzigingen per 1 januari 2025
  • Rechter halveert onevenredig hoge belastingrente vpb
  • Eindejaarstips top 10
  • Waarom e-Herkenning essentieel is voor jouw onderneming
  • Wachten op de verplichte AOV voor zzp’ers?
  • Start hersteloperatie box 3
  • Maaltijden tijdens zakelijk verblijf toch aftrekbaar
  • Kamer wil handhavingsmoratorium minder heet opdienen
  • Rapportageverplichting crypto-aanbieders moet belastingontduiking gaan voorkomen
  • Idsinga stevent af op confrontatie met Eerste Kamer om btw-verhoging
  • Top 10 Prinsjesdag 2024
  • Vanaf 1 januari 2025 volledige handhaving op schijnzelfstandigheid
  • Sponsort U ook onze fiscalist met de Muskathlon?
  • Stand van zaken rechtsherstel box 3
  • Belastingdienst publiceert modellen rittenregistratie auto van de zaak
  • Kleineondernemersregeling versoepelt per 1 januari 2025
  • Btw voor cultuur, boeken en sport naar 21%
  • Ook Wet excessief lenen zou inbreuk maken op Europees eigendomsrecht
  • Fiscus legt definitieve aanslagen box 3 op over 2021
  • Hoge Raad oordeelt opnieuw dat ongerealiseerde winst belast is in box 3
  • Fiscus wil met sectoren alternatieven zoeken voor schijnzelfstandigheid
  • Overgangsregeling UBO-register afgelopen, nieuwe regels voor wwft-instellingen
  • Terugleververgoeding zonnepanelen fors omlaag
  • Belastingontduiking via crypto’s ongrijpbaar voor fiscus
  • Bedrijfsleven ervaart belastingstelsel als complex, roep om vereenvoudiging
  • Waarschuwing AP: gebruik van AI-chatbots kan leiden tot datalekken
  • Eerste reactie kabinet op nieuwe box 3-arresten Hoge Raad
  • Tijd dringt voor zzp’ers en hun opdrachtgevers
  • Europees Hof van Justitie bevestigt btw-vrijstelling voor fiscale eenheden
  • Fiscus geeft opheldering over onzakelijke lening tussen bv’s
  • Waarom is het niet erg om eindheffing te betalen?
  • Verlaagde forfait is niet van toepassing op leaseauto
  • Omzetverhoging is belangrijkste bedrijfsdoel voor 2024
  • Aanslagen Vpb 2022 met voort te wentelen voorheffingen opgelegd
  • Van Rij stuurt wetsvoorstel box 3 naar Raad van State
  • Van Rij: ‘Spaarders in box 3 mogen oordeel Hoge Raad niet afwachten’
  • Wetsvoorstel meer duidelijkheid over werken met en als zelfstandige naar Raad van State
  • Opvragen uittreksel UBO-register uitgesteld
  • Premie verplichte aov zelfstandigen bekend
  • Onderzoek: versobering 30%-regeling kan juist nadelig zijn voor schatkist
  • Oude portaal voor ondernemers sluit definitief op 1 juli 2024
  • Bekeuring past niet bij rittenregistratie: naheffing terecht
  • Dit wil de nieuwe coalitie
  • Spaarders achtergesteld bij definitieve aanslag 2023’
  • Hoge Raad: gratis gezonde lunch onbelast te verstrekken
  • Regels concurrentiebeding aangescherpt

Kantoor Den Haag

Bezoekadres
Jan van Nassaustraat 125  
2596 BS Den Haag

070 - 3508624

info@bollard.nl

Aangesloten bij

NBA

Novak

Register Belastingadviseurs

Wij steunen:

Informatiemenu

  • Nieuwe Klant
  • Veelgestelde vragen
  • Klachtenbehandeling
  • Support
  • Privacy Policy
Copyright & Cookies | © 2017-2025 All rights reserved
Designed by Alentejo Webdesign